48 שעות של ניסים: סיפורה המצמרר של פרח פילו מבארי

הפוך על הפוך 1 Comment on 48 שעות של ניסים: סיפורה המצמרר של פרח פילו מבארי

פרח פילו, תושבת קיבוץ בארי סיפרה לרב משה בן לולו את סיפורה המופלא, כיצד ניצלה ממחבלי החמאס באותה שבת שחורה: "יגיע היום שאני אכתוב את הניסים שהיו לי ב-48 השעות האלה. כל דקה הייתה נס בפני עצמו"

The destruction caused by Hamas Militants when they infiltrated Kibbutz Be'eri, near the Israeli-Gaza border, southern Israel. October 17, 2023. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** חיילים איזור קיבוץ בארי מלחמה עזה רחבות ברזל צילום: Yonatan Sindel/Flash90     
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרח פילו, תושבת קיבוץ בארי שוחחה היום (ראשון) עם הרב משה בן לולו במשדר הצהריים וסיפרה את סיפור הצלתה המופלא, מהטבח שביצעו מרצחי החמאס ביישובי עוטף עזה.

היא פתחה בסיפורה האישי: "נולדתי בהונגריה להורים ניצולי שואה. אמא שלי באה מבית חסידי מאוד דתי. גרנו בעיר של רב מאוד ידוע אז. הנאצים רצחו את סבתא שלי, בעלה ושלושת ילדיהם הצעירים. היא הייתה מארחת את כל מי שהיה בא לרב. אחרי השואה ההורים שלי הלכו הכי רחוק אפשר מהדת. ואז הרוסים פלשו להונגריה וכמו בכל פעם שמשהו מתערער ישר הולכים על היהודים. ברחנו עם מזוודה קטנה והגענו לגבול אוסטריה. שם חיכו לנו מטעם הג'וינט". מאוחר יותר הם עלו לארץ.

היא תיארה את מה שעברה בשמחת תורה: "בבוקר אני שומעת צבע אדום, אני כבר מכירה את זה, לוקחת בקבוק מים שהיה לידי ורצה לממ"ד. נכנסתי, טרקתי את הדלת ואמרתי לעצמי עוד כמה דקות ישחררו אותנו. לא עבר הרבה זמן ובתקשורת בפנימית של הקיבוץ מודיעים על חדירת מחבלים ואומרים להינעל בממ"ד. יגיע היום שאני אכתוב את הניסים שהיו לי ב-48 השעות האלה. כל דקה הייתה נס בפני עצמו".

היא מספרת כי רק מספר שבועות קודם לכן החליטה לקרוא למנעולן כדי שיתקין מנעול בממ"ד למקרה של חדירת מחבלים. "ישבתי על המיטה ואמרתי לעצמי שוב ושוב 'אני מוגנת, תודה לך הקב"ה'. לקראת צהריים המחבלים היו בשכונה שלנו. אנשים כתבו דברים איומים על מה שקורה. היה פחד גדול אבל כוח מבפנים שאומר לי את מוגנת".

"מצאתי דרך לארגן את הממ"ד עם כל מה שאני צריכה. מים היו במשורה ממש, לגימות בודדות כל פעם, אכלתי ביסקוויטים של פתי בר שהיו שם. בלי התרופות. רק אני והקב"ה. כל הזמן הבן שלי עדכן אותי בטלפון שהוא בדרך אלי ומה קורה. בהמשך נותק הקשר איתו והייתי בחרדה איומה לגביו".

האזינו



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ב"ה זה סיפור ניסי מדהים תודה רבה, חושב שיהיה יותר מושלם הסיפור והוגן, אם לא היו משמיטים בכתיבה, את התמונה של הרבי מליובאוויטש, ספר חת"ת, חומש תהילים תניא, שהחזיקה על ליבה, הבת וחתן שחזרו בתשובה ונהיו חבדניקים, הנכדים החבדניקים שלימדו אותה חשיבה חיובית והתפללו עליה 48 שעות.